x

Vragen

Staat uw vraag er niet tussen, stuur ons dan een e-mail naar info@premieheld.nl

Aanvullende dekkingen (4)

Is een ongevallen opzittenden verzekering verplicht?

U kunt ervoor kiezen om de bromfietsverzekering uit te breiden met een ongevallen opzittenden verzekering. Als u bij een ongeval een opzittende of meerijdende van de bromfiets letsel oploopt, invalide raakt of om het leven komt zorgt deze aanvulling ervoor … Lees verder

Wat verzekert een schade-inzittendenverzekering?

De schade-inzittendenverzekering (afgekort SVI) vergoedt de aantoonbare schade van de bestuurder en passagiers als gevolg van een ongeval voor alle inzittenden tezamen, tot een maximum van het verzekerde bedrag (vaak tot in de miljoenen). Wie er schuldig is aan het … Lees verder

Wat verzekert een rechtsbijstand verzekering?

Bij het afsluiten van een verzekering kunt u ervoor kiezen om deze uit te breiden met een rechtsbijstandverzekering. De rechtsbijstandverzekering zorgt voor juridische steun bij het verhalen van schade die u heeft opgelopen in het verkeer of in geval van … Lees verder

Wat is het verschil tussen een ongeval inzittenden en schadeverzekering inzittenden?

Een ongevallen-inzittendenverzekering keert een vooraf vastgesteld geldbedrag uit op het moment dat er sprake is van overlijden of blijvende invaliditeit ten gevolge van een ongeval. De hoogte van de uitkering is dus niet gerelateerd aan de werkelijke schade cq. kosten. … Lees verder

Bekijk alle vragen →

Autoverzekering (21)

Mijn auto is kapot, kan ik de verzekering stopzetten?

Als u de auto (tijdelijk) niet meer gebruikt (motorische mankementen, bezig met verkoop etc) en u wilt toch de verzekering tijdelijk opzeggen, dan dient u het kenteken van de auto eerst te schorsen bij de RDW en ontvangt u een … Lees verder

Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb?

Tijdens de looptijd van een verzekering worden er, zolang er geen schade geclaimd wordt, schadevrije jaren opgebouwd. Het aantal schadevrije jaren wordt door uw verzekeraar vastgesteld en op schrift gezet in de vorm van een royementsverklaring (ook wel bonus/malus-verklaring genoemd). … Lees verder

Is mijn kind ook verzekert als hij in de auto rijdt?

Wanneer iemand jonger dan de opgegeven regelmatige bestuurder het voertuig gaat besturen kan de verzekeraar een hoger eigen risico in rekening brengen en/of is de veroorzaakte schade niet gedekt door de verzekeraar. Vandaar dat de verzekeraar de jongste bestuurder als … Lees verder

Ben ik verplicht mijn auto te verzekeren?

U bent verplicht om uw auto te verzekeren zodra het kenteken op uw naam wordt geschreven. Uw gegevens als eigenaar zijn vanaf dat moment bekend bij de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW). U dient minimaal een autoverzekering af te sluiten met … Lees verder

Bekijk alle vragen →

Betalingen (7)

Wie verricht de incasso?

De incasso-administratie van ons wordt verzorgd door Voogd & Voogd Verzekeringen te Middelharnis. Uw betaling is daarom aan Voogd & Voogd Verzekeringen gericht.

Wat als ik onvoldoende saldo op mijn rekening heb?

Een automatische incasso kan alleen plaatsvinden indien het saldo op het moment van de incasso toereikend is. Is dat niet het geval, dan wordt de incasso direct gestorneerd. Voogd & Voogd Verzekeringen zal niet opnieuw proberen te incasseren en u … Lees verder

Wanneer wordt de premie geïncasseerd?

De verwerking van SEPA-incasso’s duurt langer, waardoor de premie voortaan rond de 8e van de maand wordt geïncasseerd in plaats van de 5e. Wanneer u echter een bedrag van ons retour krijgt (bijvoorbeeld bij een tussentijds royement) kan het voorkomen … Lees verder

Wat als ik te laat betaal?

Helaas moeten wij dan €5,00 extra administratiekosten in rekening brengen. Indien uw betaling niet binnen 15 dagen door Voogd & Voogd Verzekeringen is ontvangen, wordt de dekking automatisch geschorst bij het RDW. U bent dan niet meer verzekerd tot de … Lees verder

Bekijk alle vragen →

Blog (6)

Beeindiging verzekering in verband met verkoop

Er wordt soms gedacht dat de verzekering vanzelf stopt, als u uw scooter of auto hebt verkocht en deze overgeschreven is op naam van de koper. Dit is echter niet het geval. Ondanks dat de RDW van de overschrijving weet, … Lees verder

Voorkom boete voor onverzekerde bromfiets

Regelmatig horen wij berichten vanuit onze klantenkring dat zij een boete van RDW opgelegd hebben gekregen, omdat ze in het bezit zijn van een onverzekerde bromfiets. Vele hebben van hen hebben deze al weg gedaan of hebben de bromfiets ongebruikt … Lees verder

Zelf uw verzekering wijzigen?

Heeft u een andere auto of bromfiets gekocht? Of bent u verhuisd? U kunt het zelf gemakkelijk regelen via onze website. Uw wijziging wordt dan automatisch en direct in behandeling genomen.

Adreswijziging tijdig doorgeven

Zodra u bent verhuisd is het van belang dat u zo snel mogelijk uw nieuwe adresgegevens aan ons doorgeef. Het is belangrijk dat wij uw correcte adresgegevens in onze administratie hebben staan. Omdat wij u per post en per e-mail … Lees verder

Bekijk alle vragen →

Bromfietsverzekering (33)

Ben ik verplicht een helm te dragen?

U bent verplicht om een wettelijk voorgeschreven helm te dragen bij een type 45km/h bromfiets. Doet u dit niet en raak u betrokken bij een ongeval, dan bent u niet verzekerd.

Kan ik de verzekering overschrijven op naam van iemand anders?

Nee, het is helaas niet mogelijk om de verzekering over te kunnen dragen. U dient zelf aan de hand van een vrijwaringsbewijs bij ons stop te zetten en de nieuwe eigenaar dient zelf een nieuwe aanvraag te doen voor verzekering … Lees verder

Wat is een meldcode?

De meldcode heeft u nodig om een verzekering te kunnen afsluiten. Uw meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van uw chassisnummer. Deze staat vermeld op het kentekenbewijs van het voertuig.

Bekijk alle vragen →

Dekkingen (3)

Wat dekt een WA dekking?

De WA-dekking vergoedt de schade die u met uw voertuig heeft toegebracht aan anderen, mits u voor die schade aansprakelijk bent. Het is wettelijk verplicht om uw voertuig minimaal WA te verzekeren. Schade aan uw eigen voertuig en diefstal is … Lees verder

Wat dekt een WA+Beperkt Casco dekking?

U kunt voor uw verzekering ook kiezen voor een WA + Beperkt Casco. Naast de wettelijke aansprakelijkheid bent u met deze dekking niet alleen verzekerd tegen schade, maar vergoedt het ook diefstal, inbraak en ruit-, brand- of stormschade aan uw … Lees verder

Wat dekt een WA+Casco dekking?

Deze dekking is de meest uitgebreide verzekering. Dit wordt ook wel Allrisk dekking genoemd. Naast de wettelijke aansprakelijkheid is schade aan uw eigen voertuig en diefstal bij WA + Casco meeverzekerd.  Een WA + Casco vergoedt diefstal, inbraak en ruit-, … Lees verder

Bekijk alle vragen →

Hoe werkt het (6)

Wie zijn jullie?

Premieheld.nl is een online tussenpersoon en het aanspreekpunt voor jouw verzekering. We zijn een volledig online bemiddelaar en bieden je 24 uur per dag, zeven dagen per week controle over je polis. We werken in een klein team en houden … Lees verder

Waar wordt mijn verzekering ondergebracht?

Je verzekering brengen we onder bij een betrouwbare verzekeringsmaatschappij, zoals ASR, Nationale Nederlanden, Europeesche Verzekeringen, London Verzekeringen en Unigarant. Wij werken dus uitsluitend samen met verzekeringsmaatschappijen die zichzelf bewezen hebben als verzekeraar. Je hoeft je dus geen zorgen te maken … Lees verder

Wat is de rol van Voogd & Voogd Verzekeringen?

PremieHeld.nl is de tussenpersoon en dus het aanspreekpunt voor jou over de verzekering. Voogd & Voogd is een serviceprovider en bemiddelt alleen tussen de tussenpersonen en verzekeringsmaatschappijen en voert de financiële administratie en behandeld de schades.

Geldt PremieHeld.nl als mijn tussenpersoon, of moet ik rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij contact opnemen?

PremieHeld.nl is de tussenpersoon en dus het aanspreekpunt voor jou over de verzekering. Voogd & Voogd is een serviceprovider en bemiddelt alleen tussen de tussenpersonen en verzekeringsmaatschappijen. Zij verzorgen onze administratie en verzorgen de financiële handelingen.

Bekijk alle vragen →

Schade melden (3)

Hoe meld ik een schade?

Vervelend dat u schade heeft opgelopen. U kunt hier eenvoudig de schade melden. Ingevulde formulieren kunnen worden opgestuurd naar ons postadres: PremieHeld.nl Aanwas 53 4704 SC Roosendaal

Wat moet ik doen bij diefstal?

Uiteraard doet u eerst aangifte bij de politie. Zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte ontvangt. Hierna meldt u de diefstal bij ons door een kopie van uw aangifte formulieren toe te mailen. Wij zullen deze dan direct … Lees verder

Geldt er een eigen risico bij schade?

Ja, bij WA + Beperkt Casco en WA + Casco(Allrisk) geldt er een eigen risico. Het bedrag van het eigen risico verschilt per verzekeringsmaatschappij en staat vermeldt op uw polisblad.

Bekijk alle vragen →

Verzekering afsluiten (11)

Ben ik direct verzekerd?

Soms heeft de verzekeringsmaatschappij aanvullende informatie nodig (over bijvoorbeeld je schade verleden). Zij kan dan besluiten om je een voorlopige dekking te geven tot je de informatie hebt aangeleverd. Na het doen van je aanvraag krijg je binnen 1 werkdag … Lees verder

Wat zijn de poliskosten?

De eenmalige poliskosten bedragen €11,80.

Wanneer ontvang ik mijn verzekeringspapieren?

Wanneer je ervoor kiest om de polis digitaal te ontvangen, dan zal je de polis met groene kaart per e-mail ontvangen. Indien je ervoor kost om deze per post te willen ontvangen, dan kan je deze binnen enkele werkdagen ontvangen.

Ik wil de premie per jaar betalen, kan dat?

Je kunt de betaaltermijn aanpassen tijdens het afsluiten via onze website.

Bekijk alle vragen →

Verzekering opzeggen (9)

Kan ik op elk moment mijn verzekering opzeggen?

U heeft 14 dagen bedenktijd. Sluit u de verzekering af en rijdt u geen schade? Dan kunt u binnen 14 dagen de verzekering zonder opgaaf van reden opzeggen bij ons. De verzekeringen van PremieHeld.nl hebben een contractsduur van een jaar, … Lees verder

Wanneer kan ik een verzekering opzeggen?

Per contractvervaldatum Deze datum staat vermeld op uw polisblad. Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt een opzegtermijn van een maand. Bij verkoop U kunt de verzekering beëindigen wanneer u uw voertuig heeft verkocht. U dient een kopie van het vrijwaringsbewijs te sturen per post of … Lees verder

Hoe kan ik mijn verzekering stopzetten?

Wanneer u het voertuig heeft verkocht kunt u ons een scan of een leesbare foto van het vrijwaringsbewijs toe mailen naar info@premieheld.nl. Dan zeggen wij de verzekering voor u op per datum van vrijwaring en ontvangt u het eventueel te veel betaalde premie van ons … Lees verder

Ik ben mijn vrijwaringsbewijs kwijt, wat nu?

Heeft u geen vrijwaringsbewijs dan is het mogelijk om een uitdraai op te vragen bij het RDW. Dat kan online met uw DigiD code. Hierop staat ook wanneer u het kenteken van het voertuig heeft overgeschreven. Kijk voor meer informatie op: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uw-gegevens-in-het-kentekenregister-inzien-.aspx.

Bekijk alle vragen →

Verzekering wijzigen (2)

Hoe kan ik mijn verzekering wijzigen?

U kunt via onze website heel eenvoudig een wijziging doorvoeren op de verzekering. Ook kunt u een e-mail sturen met daarin uw vraag/wijziging naar info@premieheld.nl.

Ik ben verhuisd, waar ik mijn nieuwe adresgegevens doorgeven?

U kunt via onze website heel gemakkelijk een adreswijziging doorvoeren. Ook kunt u een e-mail sturen met daarin de vraag/wijziging naar info@premieheld.nl.

Bekijk alle vragen →